Wednesday, February 22, 2012

Perjalanan Hidup Makin Sukar..

setiap hari memikirkan apa yang akan berlaku..
benda yang tidak aku inginkan sudah berlaku..
ramai yang bersyukur akan kejayaan..
aku bersyukur atas kegagalan..

Gembira je aku tgk orang ramai bergembira..membuatkan aku lupa kesedihan..
aku bersyukur kerana mereka berjaya..aku bersyukur juga aku gagal..
bukan aku mahu gagal selalu,sudah takdir aku begitu..
dalam hati aku berkata "dugaan yang hebat untuk orang-orang hebat..ALLAH sayang akan hambanya yang hebat menempuh dugaan dengan sabar.."

kesusahan yang lain dikongsi bersama,,kesusahan aku??..hanya ALLAH yang tahu..
susah mencari kawan yang susah senang bersama,,susah mencari kawan yang sentiasa ingat kita..
tapi ALLAH sentiasa bersama dimasa senang dan susah,,

Friday, February 3, 2012

KARMA



halalkan segala makan dan minumku
cari aku kira kau masih berani
berdepan realiti

dan KARMA kan mengambil tempat
menjemput kau buatku
ku harapkan kau kembali

..dah banyak dah orang buat lagu pasal KARMA..tapi sayangnya,lagu hanya lagu,,lagu umpama alat dan medium penyampaian untuk menyedarkan manusia..banyak kaedah untuk berdakwah,,tapi banyak manusia menjadikan lagu hanya sebagai hiburan semata-mata..

..biarkan mereka sedar dengan sendirinya..kata orang kesalahan adalah guru paling bagus kerana kita belajar dari kesalahan,,cuma manusia yang kurang kesedaran diri yang perlu di risaukan,,mereka ini perlu ditunjukan depan mata sendiri,baru mereka datang keinsafan..

..betul apa yang ramai manusia kata,"jika orang yang kita suka buat salah pun,kita boleh pertahankan orang itu"..tapi kalau orang yang kita tak suka buat salah,salah sikit pun nak heboh macam dunia nak perang..dunia akhir zaman,manusia bergaduh sesama manusia..

..musuh sebenar,,musuh yang tidak dapat di lihat dengan mata kasar,,sentiasa ketawakan manusia..yang bodoh mendengar bisikan..kenapa harus kita bertelagah sesama kita??..kita sama agama,bangsa,negara..kita perlu bersatu..

..sekarang kita sedang meminjam sesuatu yang berharga..sesuatu yang tidak dapat diganti..MASA..kita sedang meminjam MASA dari anak-anak,cucu-cicit kita,,yang sedang menanti pada masa hadapan,,bayangkan pada masa hadapan mereka lahir ke dunia dan melihat pergaduhan,pertelingkaran yang tidak putus-putus..mereka pasti menyesal kerana memberi MASA mereka kepada kita,,

,sudah-sudah dengan tuduhan,kenyataan yang membuatkan kita tidak sehala,,